علت هنگ کردن گوشی موبایل + راه حل

رفع مشکل هنگ کردن گوشی موبایل

یکی از شایع‌ترین مشکلاتی که ممکن است برای گوشی های هوشمند رخ دهد هنگ کردن گوشی است که بنا به دلایلی مختلفی ایجاد می شود و در عملکرد گوشی تاثیر می گذارد در ادامه مطلب ‏ می‌خواهیم با چند روش موثر برای رفع مشکل هنگ کردن گوشی های اندروید بپردازیم.
گوشی های هوشمند از نظر ساختار سخت افزاری پیشرفته هستند و بین اجزا دارای هماهنگی هستند یکی از مشکلاتی که ممکن است بنا به شرایط مختلف در تمامی گوشی های موبایل رخ دهد هنگ کردن گوشی و در پی آن کاهش سرعت عمل گوشی می باشد توجه داشته باشید که هنگ کردن گوشی محدود به گوشی های اندروید نمی‌شود و مشکل هنگ کردن شامل گوشی های اپل هم میشود.
علت به وجود آمدن این مشکل چیست و چگونه می توان از این مشکل جلوگیری کرد شما با استفاده از روش‌های مختلفی می‌توانید مشکل هنگ کردن گوشی موبایل تان را حل کنید ما قصد داریم در ابتدا شما را با علت به وجود آمدن این مشکل آشنا کنیم و بعد به انجام چند روش اصلی برای حل مشکل بپردازیم.

دلیل هنگ کردن گوشی های اندروید و ios چیست؟

دلیل مختلفی می‌تواند باعث هنگ کردن گوشی های اندروید و ios شود و در ادامه باعث کاهش سرعت عمل گوشی شود دلایلی مثل نصب کردن اپلیکیشن ها و برنامه های مختلف که بعد باعث پر شدن حافظه گوشی موبایل میشود پر شدن حافظه رم نصب برنامه های مخرب و خیلی از عوامل دیگر که وجود دارد و سبب هنگ کردن گوشی و کاهش سرعت گوشی می شود.
باید توجه داشته باشید که مشکل هنگ کردن فقط شامل گوشی‌های اندرویدی نمی شود و در بعضی مواقع گوشی های آیفون هم دچار مشکل می‌شوند ولی بهترین روش های حل مشکل چیست؟

روش اول : عدم پر شدن حافظه رم

همانطور که میدانید تمامی گوشی های هوشمند دارای حافظه رم هستند همچنین حافظه رم تاثیر زیادی در سرعت عمل گوشی و جلوگیری از هنگ کردن آن دارد بنابراین پرشدن حافظه رم می تواند یکی از موثرترین عوامل موجود در هنگ کردن گوشی موبایل شما داشته باشد برای مثال اگر رم گوشی شما ۲ گیگابایت فضا داشته باشد و اپلیکیشن های مختلف در پس زمینه باشد حدود ۸۰ یا ۹۰ درصد فضای دستگاه رم را پر میکند و شما را با مشکل هنگ کردن و در ادامه با کاهش سرعت عمل گوشی مواجه می کند شما باید با روش های مختلفی از این مشکل جلوگیری کنید.

روش دوم : عدم پر شدن حافظه داخلی

پر شدن حافظه داخلی گوشی هم باعث هنگ کردن گوشی میشود و باید توجه داشته باشید که با نصب حافظه جانبی مشکل پر شدن حافظه داخلی گوشی حل نمی شود و به مرور باعث کند شدن دستگاه میشود اگر می‌خواهید دچار مشکل هنگ کردن گوشی نشوید سعی کنید حافظه داخلی گوشی تان پر نشود بنابراین این موضوع یکی از مهمترین روش های جلوگیری از هنگ کردن گوشی است.

هنگ کردن موبایل - راه حل مشکل هنگ شدن گوشی

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی اپل اصفهان

روش سوم : ریسیت فکتوری

یکی دیگر از روش های موثر فکتوری ریسیت‌کردن دستگاه است که می‌تواند مشکل هنگ کردن را برطرف کند که در این روش تنظیمات دستگاه به حالت کارخانه و مثل روز اول تبدیل می‌شود که این موضوع باعث می شود سرعت عملکرد گوشی بالا برود و مشکل هنگ کردن گوشی از بین برود بنابراین یکی از موثرترین روش های جلوگیری از این مشکل که در همه گوشی‌های هوشمند مهم و موثر است فکتوری ریست کردن گوشی است.

رفع مشکل هنگ کردن موبایل هلو فون - مشکل هنگ شدن موبایل

روش چهارم: خاموش و روشن کردن گوشی

خاموش روشن کردن گوشی به صورت موقتی است که در این روش شما گوشی موبایل را خاموش و روشن می کنید و اطلاعات تمام منابع آن خالی می شود و دوباره راه اندازی می شود بنابراین سرعت عملکرد گوشی برای مدتی کوتاه افزایش می یابد و مشکل هنگ کردن برای مدتی از بین میرود.

بهترین راه حل ها برای خلاص شدن از هنگ کردن موبایل

روش پنجم: حذف اپلیکیشن ها و برنامه های مخرب از روی دستگاه

ساختار بعضی از اپلیکیشن ها طوری است که حجم زیادی از فضای گوشی را اشغال میکند به این نوع اپلیکیشن ها بلوت ویر گفته می شود می توان گفت یکی از دلایلی که منجر به مشکل هنگ کردن گوشی موبایل می شود بودن این اپلیکیشن ها بر روی گوشی است بنابراین شما می‌توانید برای رفع این مشکل این نوع اپلیکیشن ها را از روی گوشی موبایل تان پاک کنید.
توجه داشته باشید که پاک کردن این اپلیکیشن ها می تواند به افزایش سرعت عملکرد گوشی شما نیز کمک کند.

روش ششم: منتقل کردن عکس و فیلم ها به کامپیوتر یا لپ تاپ

یکی از رایج ترین مشکلاتی که برای افراد پیش می آید پر شدن حافظه گوشی به خاطر عکس ها و فیلم هایی است که در مواقع مختلف در گوشی میماند به مرور زمان زیاد می‌شوند و فضای زیادی از حافظه گوشی را اشغال میکنند و به مرور باعث کند شدن عملکرد گوشی میشود در این روش راه حل ما به شما این است که در دوره های متفاوت می توانید این عکسها و فیلمها و فایلهای ذخیره در گوشی را به کامپیوتر یا لپتاپ انتقال دهید و به راحتی از پر شدن حافظه گوشی و مشکل هنگ کردن جلوگیری کنید.

رفع مشکل هنگ کردن گوشی موبایل در اصفهان - مشکل هنگ کردن تلفن همراه

روش هفتم : به روز رسانی سیستم گوشی های اندروید و ios

ابدیت یا بروزرسانی هایی که برای گوشی های شما منتشر می‌شود بی فایده نیست بلکه دارای تغییرات مهمی هستند که می‌توانند نقش مثبتی را روی سرعت عملکرد گوشی شما اجرا کنند بنابراین یکی دیگر از راه حل هایی که شما می توانید برای حل مشکل هنگ کردن گوشی به کار بگیرید این است که سیستم گوشی تان را با جدیدترین نسخه موجود به روز رسانی کنید.

روش هشتم :جلوگیری از داغ شدن گوشی موبایل

استفاده از بازی ها و برنامه ها برای مدت طولانی باعث کند شدن عملکرد گوشی و هنگ کردن گوشی میشود بنابراین عدم استفاده از بازی های سنگین به مدت زیاد می تواند یکی از روش های مهم برای جلوگیری از هنگ کردن گوشی و کند شدن گوشی موبایل باشد.

بیشتر بخوانید: تعویض ال سی دی موبایل

روش نهم :جلوگیری از ویروسی شدن گوشی موبایل

یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند باعث هنگ‌کردن‌گوشی شما شود ویروسی شدن گوشی موبایلتان است که توسط یک فایل آلوده انجام شده در این حالت شما می‌توانید با استفاده از یک آنتی ویروس متناسب با گوشی این مشکل را حل کنید و از هنگ کردن گوشی جلوگیری کنید.

موثر ترین کار ها برای رفع کردن مشکل هنگ بودن گوشی موبایل

شماره تماس جهت درخواست و مشاور تعمیرات موبایل

09132063697 شیروانی

Our Score

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

keyboard_arrow_up
برای تماس کلیک کنید..